1. profesor (2008)

2. Uniwersytet Warszawski, Instytut Archeologii, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, Warszawa, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Specjalność: sztuka włoskiego renesansu i polskiego neoklasycyzmu

4. Najważniejsze publikacje w języku polskim:

  • Sol verus. Studia nad ikonografią Chrystusa w sztuce pierwszego tysiąclecia, Wrocław 1991
  • Falsyfikaty dzieł sztuki w zbiorach polskich, red. nauk. M. Morka, Warszawa 2001
  • Mity, legendy, exempla. Włoskie malarstwo świeckie epoki Renesansu ze zbiorów Karola Lanckorońskiego, Warszawa 2003
  • Ars et educatio. Kultura artystyczna Uniwersytetu Warszawskiego, praca zbiorowa / red. nauk., Warszawa 2003
  • Inspiracje śródziemnomorskie. Wizja antyku w sztuce Warszawy i innych ośrodków kultury dawnej Polski, Warszawa 2004
  • Uniwersytet Warszawski. Dzieje i tradycja, Warszawa 2005
  • „Ognisko wszelką sztukę ożywiające”. Inspiracje twórczością Michała Anioła i Rafaela Santi w polskiej kulturze artystycznej, [w:] Cywilizacja europejska. Wykłady i eseje, pod red. M. Koźmińskiego, Warszawa 2005, s. 121-147
  • Villa Laurentina. Arcydzieło epoki stanisławowskiej, Warszawa 2007
  • Kazimierz Chłędowski – pisarz i badacz kultury, praca zbior. , red. nauk. J. Maj, Krosno 2007
  • „Nasz brat Nazon”: o obrazowaniu „Metamorfoz” i „Fasti” w kulturze artystycznej Warszawy XVII i XVIII wieku, [w:] Owidiusz. Twórczość-recepcja-legenda, red. nauk. B. Milewska-Waźbińska , J. Domański, Warszawa 2006, s. 335-353

5. Najważniejsze publikacje w językach obcych:

  • Transfiguratio Domini’ in the apse at Mount Sinai and the symbolism of light, „Journal of the Warburg and Courtauld Institutes”, LIII, 1990, s. 42-60
  • “Europa and the winged Mercury” on two cassone panels from the Czartoryski Collection, „Journal of the Warburg and Courtauld Institutes”, 56, 1993, s. 63- 74
  • Soggetti classici sui cassoni fiorentini alla vigilia del Rinascimento, Warszawa 1996
  • Florentina libertas: « Storia di Lucrezia romana e la cacciata del tiranno » sui cassoni del primo Rinascimento, „Prospettiva”, 83/84, 1996, s. 159-176
  • Storia di Achille su due cassoni fiorentini dell'ultimo Trecento, „Mitteilungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz”, XLI, 1997, fasc. 3/4, s. 33- 67
  • „Exempla” di giustizia. Tre tavole di cassone di Alvise Donati, „Arte Lombarda”, 132, 2001, s. 72-89
  • Falsifications in Polish collections and abroad, Warsaw 2001 [in collab.P. Martyn, ed.]
  • Cassoni istoriati with „Torello and Saladin”: Observations on the Origins of a New Genre of Trecento Art in Florence, in: Italian Panel Painting of the Duecento and Trecento, ed. V. M. Schmidt, (Studies in the History of Art., vol. 61), New Haven and London 2002, s. 443-469
  • The Odyssey cassone panels from the Lanckoroński collection: on the origins of depicting Homer’s epic in the art of the Italian Renaissance, “Artibus et Historiae”, 53, 2006, s. 57-88
  • The Awakening of Paris and the Beauty of the Goddesses: Two cassoni from the Lanckoroński collection, “Mitteilungen des Kunstistorischen Institutes in Florenz”, LI, 2007, s. 299-336

6. Aktualne prace w trakcie pisania czy druku:

  • Art for nuptial chamber. Italian Renaissance Secular Paintings from the Lanckoroński Collection, IRSA, Kraków-Vienna
  • Orpheus and Eurydice: Three spalliera panels by Jacopo del Sellaio, “I Tatti Studies” (Harvard University Center for Italian Renaissance Studies), XII, 2010

7. Udział lub kierowanie projektami badawczymi:

  • Chopin among artists and scholars. University years of a piano genius
  • Villa Laurentina. Pliny the Younger otium

8. Uczniowie (prace doktorskie, habilitacyjne):

Hubert Kowalski, Anna Waligórska