1. profesor (1995)
2. Instytut Historii Sztuki UAM, Al. Niepodległości 4, 61-874 Poznań
3. Specjalność: historia sztuki średniowiecznej, dzieje historii sztuki
4. Najważniejsze publikacje w języku polskim:
- Malarstwo tablicowe w Gdańsku w 2 poł. XV w., Warszawa 1979
- Wrocławski ołtarz św. Barbary i jego twórcy. Studium o malarstwie śląskim połowy XV wieku, Poznań 1984
- Malarstwo gotyckie na Pomorzu Wschodnim, Warszawa ; Poznań 1990 [współaut. J. Domasłowski, A. Karłowska-Kamzowa]
- Malarstwo gotyckie w Wielkopolsce. Studia o dziełach i ludziach, Poznań 1994 [współaut.]
- Dzieje historii sztuki w Polsce. Kształtowanie się instytucji naukowych w XIX i XX wieku, Poznań 1996 [współaut. K. Zawiasa-Staniszewska]
- Porta Regia. Drzwi Gnieźnieńskie, Gniezno 1998
- Malarstwo gotyckie w Polsce, T.1-3, Warszawa 2004. [Współaut. K. Secomska]
- Edward i Atanazy Raczyńscy. Dzieła-Osobowości-Wybory-Epoka, Poznań 2010 [współaut. Michał Mencfel, Wojciech Suchocki]
- Chrystus dwunastoletni - Bóg, Nauczyciel. Ze studiów nad retabulum franciszkanów toruńskich, [w:] Nobile claret opus. Studia z dziejów sztuki dedykowane Mieczysławowi Zlatowi, Wrocław 1998, s. 106-122
- Modlitwa, widzenie i przedstawienie w późnogotyckim obrazie Biczowania z kościoła świętego Jana w Toruniu, [w:] Magistro et amico amica discipulique. Lechowi Kalinowskiemu w osiemdziesięciolecie urodzin, Kraków 2002, s. 541-566
5. Najważniejsze publikacje w językach obcych:
- Die Kunsthistoriographien in Ostmitteleuropa und der nationale Diskurs, Berlin 2004 [ed., Co-author]
- Visuelle Erinnerungskulturen und Geschichtskonstruktionen in Deutschland und Polen 1800 bis 1939 / Wizualne konstrukcje historii i pamięci historycznej w Niemczech i w Polsce 1800 – 1939. Beiträge der 11. Tagung des Arbeitskreises deutscher und polnischer Kunsthistoriker und Denkmalpfleger in Berlin 30. September – 3.Oktober 2004 / Materiały 11 Konferencji Grupy Roboczej Polskich i Niemieckich Historyków Sztuki i Konserwatorów Zabytków w Berlinie 30 września – 3 października 2004, Warszawa 2006 (Das Gemeinsame Kulturerbe / Wspólne Dziedzictwo, 3) [ed., Co-author]
- In der Mitte Berlins. 200 Jahre Kunstgeschichte an der Humboldt-Universität, Berlin 2010 [ed., Co-author]
- Kleidung als Bedeutungsträger. Zur Zehn-Gebote-Tafel aus der Marienkirche in Danzig, [w:] Bild/Geschichte. Festschrift für Horst Bredekamp,hrsg.. Philine Helas, Maren Polte, Claudia Rückert, Bettina Uppenkamp, Berlin 2007, s. 413-430
- Die architektonische Gestalt der Hl.Trinitäts- und der Hl. Kreuzkapelle an der Krakauer Kathedrale im Kontext der königlichen Residenz auf dem Wawel, in: Die Länder der böhmischen Krone zur Zeit der Jagiellonenkönige (1471-1526). Kunst-Kultur-Geschichte. Hrsg.Evelin Wetter, Ostfildern 2004
- Musealisierung und Inszenierung patriotischer Sammlungen in polnischen Adelsresidenzen: Puławy und Kórnik, in: Klassizismus – Gotik. Karl Friedrich Schinkel und die patriotische Baukunst, hrsg. Annette Dorgerloh, Michael Niedermaier, Horst Bredekamp, München-Berlin 2007, s. 201-220
- «...eine von sinnvollen Zweckgefühlen erfüllte, herbe und großartige Kolonialkunst...». Zum kunsthistorischen Diskurs über Ostmitteleuropa, „Zeitschrift für Kunstgeschichte“, 56., 1993, s. 1-17
- Das Kunstgeschichtliche Institut an der Reichsuniversität Posen und die »nationalsozialistische Aufbauarbeit« im Gau Wartheland 1939-1945, in: Kunst und Politik Jahrbuch der Guernica-Gesellschaft, Band 5,2003 (Schwerpunkt: Kunstgeschichte an den Universitäten im Nationalsozialismus), s. 143-160
- Ostmitteleuropa - Schicksalsgemeinschaft, Forschungsfeld, Kunstregion [in:] kunsttexte.de/ostblick, Nr. 1, 2010 (12 Seiten), www.kunsttexte.de/ostblick
7. Udział lub kierowanie projektami badawczymi:
- Profesor historii sztuki w Kunstgeschichtliches Seminar, Humboldt-Universität zu Berlin (1995-2009)
- Współkierownik projektu: Geschichte der Kunstgeschichte im Nationalsozialismus. Kontinuitäten und Brüche einer Wissenschaft zwischen der Weimarer Republik und der Gründungsphase beider deutscher Staaten 2004-2006 (projekty badawczy i dokumentacyjny). – DFG
- Kierownik projektu: Pixtura - Kooperative Lernumgebung für bildorientierte Wissenschaften, 2004-2008 (fundusze europejskie)
- Kunsthistoriographien im gesellschaftspolitischen Umbruch: Kunstgeschichte in Böhmen und Mähren 1930-1950 (wykonawca dr Alena Jantkova) 2006-2009 (DFG)
- Fachbibliographie zur Architektur in tschechischen Fachzeitschriften 1897-1939 (wykonawca dr Alena Jantkova) 2006-2008 (DFG)
8. Uczniowie (po doktoracie lub habilitacji):
Sabine Arend, Robert Born, Monika Borowska, Birgitt Dalbajewa, Peter Knüvener, Michał Mencfel