1. profesor (2000)

2. Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Grodzka 53, 31-001 Kraków Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Zamek Królewski na Wawelu, Państwowe Zbiory Sztuki, Wawel 5, 31-001 Kraków, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Specjalność: historia sztuki nowożytnej

4. Najważniejsze publikacje w języku polskim:

  • Wawelskie wirydarze Zygmunta Starego, „Studia Waweliana” XIV, 2009, s. 37-88; Dzieje budowy renesansowego zamku na Wawelu około 1504-1548 (współautor: A. Fischinger) (Renesansowy zamek na Wawelu około 1504-1548), red. M. Fabiański, t. I), Kraków 2009, s. 203
  • Przesławne miasto i drugi Rzym. Kraków i jego sztuka w oczach współczesnych w czasach największej świetności, w: Urbs celeberrima. Księga pamiątkowa na 750-lecie lokacji Krakowa, red. A. Grzybkowski, Z. Żygulski jun., T. Grzybkowska, Kraków 2008, s. 85-170
  • Zamek królewski na Wawelu. Sto lat odnowy (1905-2005), Kraków 2005 , ss. 142. (koncepcja całości i współredakcja z Andrzejem Fischingerem, współautorzy: A. Fischinger i Paweł Dettloff), autorstwo Wstępu (s. 5-15.) oraz rozdz. I Lata 1905-1916 (s. 17-51)
  • O jezuickim nagrobku biskupa Andrzeja Trzebickiego, „Folia Historiae Atrium”, n.s. X, 2005, s. 127-160
  • Znaczenie wnętrza Panteonu dla architektury europejskiej XV-XVIII wieku. Wstęp do badań nad kopułowymi salami w budowlach prywatnych i publicznych, „Folia Historiae Atrium”, XIX, 1983, s. 75-97

5. Najważniejsze publikacje w językach obcych:

  • The Fortuna of Leonardo’s Trattato della Pittura in Nineteenth-Century Poland, w: Re-Reading Leonardo. The Treatise on Painting across Europe, 1550-1900, ed. C. Farago, Ashgate 2009, s. 553-567
  • The Iconography of Correggio’s Marsyas, “Arte Lombarda”, 152, 2008, s. 36-46
  • Rifrazioni nella pittura al tempo di Caravaggio, « Artibus et Historiae », XXVIII (56), 2007, s. 207-223
  • Da Foppa a Correggio. Rapporti fra la cappella Portinari, la cupola del Duomo di Parma e le sacre rappresentazioni, « Arte Lombarda », 140, 2004/1, s. 64-69
  • El Greco in Italia: precisazioni su due quadri”, « Paragone » (Arte), LIII, 2002, nr 46 (633), s. 33-38
  • Correggio. Le mitologie d'amore, Cinisello Balsamo 2000, s. 191
  • A New Michelangelo Cerruti in Poland, „Mitteilungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz“ ,XLI, 1997, 1/2, s. 144-16
  • Ce que le Musée du Louvre n'était pas en 1793. De certains musées pourvus d'une rotonde a coupole, lieux de débats érudits, w: Les musées en Europe à la veille de l'ouverture du Louvre. Actes du colloque organisé a l'occasion de la commémoration du bicentenaire de l'ouverture du Louvre 1993, Paris 1996, s. 127-155
  • Correggio and Sacra Conversazione, Kraków 1994, s. 142
  • Iconography of the architecture of ideal musaea in the fifteenth to eighteenth centuries, “Journal of the History of Collections “2, 1990, s. 95-134
  • Federico da Montefeltro's studiolo in Gubbio reconsidered. Its decoration and its iconographical program: an interpretation, “Artibus et Historiae” XI (21), 1990, s. 199-214
  • Musaea in written sources in the fifteenth to eighteenth centuries, “Opuscula Musealia” 4, 1990, s. 7-40
  • The Cremonese Ceiling Examined in Its Original Studiolo Setting, “Artibus et Historiae” IX (17), 1988, s. 189-212

6. Aktualne prace w trakcie pisania czy druku:

  • On King, Priest and Wanton Girls: Looking at Flemish Renaissance Tapestries in Kraków, “Source. Notes in the History of Art”, w druku.
  • Paolo Veronese e gli affreschi in San Giovanni Evangelista a Parma. Nuove osservazioni, w: Correggio. Convegno internazionale di studi Parma 28-29 novembre Correggio, 30 novembre 2008, a cura di L. Fornari Schianchi, w druku.

8. Uczniowie (prace doktorskie, habilitacyjne):

Dariusz Galewski, Barbara Hryszko, Józef Skrabski